Gegevens van de HUURDER(S)
Voer de gegevens in van de adressen waarvoor u een onderhoudsabonnement of onderhoudsbeurt aan wilt vragen.
Nog een huurder toevoegen
Voer de gegevens in van uzelf als verhuurder.
Let op: Wij ervaren geregeld problemen met het versturen van emails naar Yahoo emailadressen.
Voer daarom indien mogelijk een ander emailadres in waarop u bereikbaar bent.
Beantwoord de volgende vragen:
Wij versturen afspraakvoorstellen standaard per email aan huurders. U kunt desgewenst een kopie van die afspraakvoorstellen ontvangen.
Opmerkingen bij het onderhoudsabonnement
1. Start abonnement
Het abonnement gaat in direct na de eerste onderhoudsbeurt. Is uw toestel in orde? Dan betaalt u alleen de abonnementskosten.
Voor het oplossen van problemen die tijdens de eerste onderhoudsbeurt worden geconstateerd, rekenen wij materiaalkosten en arbeidstijd in blokken van een half uur.
Moeten er onderdelen besteld en later geplaatst worden? Dan wordt ook daarvoor de arbeidstijd in rekening gebracht.
2. Onderhoudsfrequentie
Na 1 of 2 jaar (afhankelijk van uw abonnementsvorm) nemen wij contact met u op voor een nieuwe afspraak voor de onderhoudsbeurt.
3. Uitzonderingen bij abonnementen
Hybride warmtepompen:
- Een abonnement is niet mogelijk. Alleen een enkele onderhoudsbeurt (cv-ketel gekoppeld aan warmtepomp) of een specifiek warmtepompabonnement (na toestelkeuring) is beschikbaar.
Leeftijd van uw toestel:
Is uw toestel 15 jaar of ouder bij de eerste onderhoudsbeurt? Dan is een abonnement niet mogelijk. Wij voeren dan alleen een enkele onderhoudsbeurt uit.
4. Defecten bij oude of slecht onderhouden toestellen
Bij oude en bij slecht of niet onderhouden toestellen kan het voorkomen dat er tijdens de eerste beurt defecten ontstaan
(bijvoorbeeld door verdroogde bedrading, slangen, pakkingen of vastzittende onderdelen).
Wij zijn niet verantwoordelijk voor deze defecten.
5. Veiligheid
Het is van belang dat u onze monteurs een veilige werkplek kunt bieden.
Dit betekent onder andere een asbestvrije ruimte en een toestel dat zonder ladder of trap bereikbaar is,
niet in een trapgat hangt, en waarbij geen sprake is van valgevaar.
Bij het indienen van een aanvraag gaan wij ervan uit dat de werkomgeving aan deze voorwaarden voldoet.
6. Regelgeving
Veiligheid staat centraal bij het keuren en onderhouden van gastoestellen.
Als u besluit om noodzakelijke vervanging van onderdelen, die door onze monteur als essentieel zijn aangegeven,
niet toe te staan en dit de veiligheid van de installatie in gevaar brengt zijn wij verplicht de cv-ketel af te keuren.
De kosten voor het voorrijden en de gemaakte arbeidstijd worden in dat geval aan u in rekening gebracht.
7. Situaties waarin onderhoud niet wordt uitgevoerd
Onderhoud kan niet worden uitgevoerd indien uw toestel open is of open is aangesloten (lucht voor verbranding komt uit de opstellingsruimte),
of wanneer uw toestel op een plek opgesteld is waar de monteur niet veilig kan werken.
In deze gevallen brengen wij de voorrijkosten plus een half uur arbeid in rekening.
8. Beperkingen
Wij onderhouden geen toestellen met een vermogen groter dan 75 kW.
Wij onderhouden geen meerdere toestellen in één ruimte met een gezamenlijk vermogen groter dan 100 kW.
In verhuurde woningen zijn de standaardabonnementen niet van toepassing (zie pagina "Onderhoud verhuurders").
9. Toeslagen
- Toestellen met een vermogen groter dan 40 kW:
€25,- toeslag op het abonnement of de onderhoudsbeurt.
- Eerste onderhoudsbeurt voor Agpo/Ferroli Econpact en Mega-Lux-Ultima cv-ketels: €25,- toeslag.
- Onderhoud op een vakantie- of bungalowpark:
€25,- toeslag per bezoek.
10. Storing vóór de eerste onderhoudsbeurt
Als u een storing heeft vóór de eerste onderhoudsbeurt (nadat u zich heeft aangemeld en bent ingepland), kunt u ons inschakelen.
Wij rekenen hiervoor dan voorrijkosten en arbeidstijd voor het oplossen van de storing.
Door het invullen en versturen van dit aanvraagformulier geeft u toestemming bovengenoemde gegevens te gebruiken voor het maken van een afspraak.